IFK Kristianstad Superstudion

Föreningen drog in 250 000 kr
på några timmar från sina supportrar

Brief

Att skapa en livesändning med möjlighet att sälja matchbiljetter innan eventstart men också sälja virtuella produkter under sändningens gång.

I samråd med kunden

Grafisk Produktion

Tillsammans med IFK Kristianstads PR-byrå tog vi fram professionell grafik för livesändningen.

Se exempel
Betala med Swish

Matchbiljetter

Innan sändningen ville IFK Kristianstad sälja matchbiljetter i olika nivåer och låsa sändningen bakom en betalvägg.

Läs mer om biljettförsäljning
Virtuell merchandise

Virtuell kiosk

Under sändningen så kunde IFK Kristianstads supportrar köpa virtuella produkter som öl, korv med bröd, rosé m.m. Varje gång ett köp genomfördes så dök det upp en notis för alla andra livetittare.

Virtuell korv & bröd

Fokus på försäljning

När sändningen kom igång kunde tittarna köpa virtuella produkter vars de blev
belönade för sitt stöd och bidrag till klubben.

Optimerad betalningsprocess

Vi skapade en optimerade betalningsprocess så att tittarna enkelt kunde genomföra köp med så få klick som möjligt.

Virtuella & fysiska produkter

Under livesändningen sålde IFK Kristianstad virtuella produkter och hade auktioner & utlottningar på fysiska produkter.

Virtuella belöningar

Varje gång ett köp genomfördes under livesändningen dök det upp en notis för alla tittare.

250000kr

Total inkomst

2500

Sålda biljetter

4000

såg livesändningen

Hur kan vi hjälpa din förening?

Lämna ett digitalt spår när din förening firar en milstolpe. Gör en fest av det hela och låt era passionerade supportrar stå i centrum.

Boka samtal