IFK Kristianstad Superstudion
Föreningen drog in 250 000 kr
på några timmar från sina supportrar
Brief
Att skapa en livesändning med möjlighet att sälja matchbiljetter innan eventstart men också sälja virtuella produkter under sändningens gång.

I samråd med kunden
Grafisk Produktion
Tillsammans med IFK Kristianstads PR-byrå tog vi fram professionell grafik för livesändningen.
Betala med Swish
Matchbiljetter
Innan sändningen ville IFK Kristianstad sälja matchbiljetter i olika nivåer och låsa sändningen bakom en betalvägg.
Virtuell merchandise
Virtuell kiosk
Under sändningen så kunde IFK Kristianstads supportrar köpa virtuella produkter som öl, korv med bröd, rosé m.m. Varje gång ett köp genomfördes så dök det upp en notis för alla andra livetittare.
Fokus på försäljning
När sändningen kom igång kunde tittarna köpa virtuella produkter vars de blev
belönade för sitt stöd och bidrag till klubben.

Optimerad betalningsprocess
Vi skapade en optimerade betalningsprocess så att tittarna enkelt kunde genomföra köp med så få klick som möjligt.

Virtuella & fysiska produkter
Under livesändningen sålde IFK Kristianstad virtuella produkter och hade auktioner & utlottningar på fysiska produkter.

Virtuella belöningar
Varje gång ett köp genomfördes under livesändningen dök det upp en notis för alla tittare.
250000kr
Total inkomst
2500
Sålda biljetter
4000
såg livesändningen
Hur kan vi hjälpa din förening?
Lämna ett digitalt spår när din förening firar en milstolpe. Gör en fest av det hela och låt era passionerade supportrar stå i centrum.